Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W INTEGRACYJNYM PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 3 W BEŁCHATOWIE
6.00 - 8.00
Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna praca z dzieckiem zdolnym. Czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
8.00 - 8.30
Zestaw porannych ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.
8.30 - 9.00
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie - wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych. Śniadanie.
9.00 - 10.00
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, j. angielski, religia (dzieci starsze).
10.00 - 11.30
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11.30 - 12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne. Obiad.
12.00 - 14.00
Odpoczynek poobiedni, leżakowanie (3-latki), kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne.
Dzieci starsze - zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.
14.00 - 14.30
Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku. Podwieczorek.
14.30 - 17.00
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza (indywidualna), zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Zabawy ruchowe, zabawy swobodne, zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikające z potrzeb, zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.