Zajęcia dodatkowe
Język angielski – zajęcia prowadzone w ramach podstawy programowej
- Zajęcia prowadzone są dwa razy w tygodniu (ok. 8 lekcji w miesiącu). Lekcje prowadzone są z wykorzystaniem metod opartych na zabawie, ruchu do muzyki i ciekawych pomocach dydaktycznych.
- Główne założenia zgodne są z programem nauczania języka angielskiego w przedszkolu wybieranym przez radę pedagogiczną na dany rok szkolny.
- Zajęcia odbywają się w poszczególnych grupach wiekowych.
- Zajęcia prowadzi nauczyciel języka angielskiego - bezpłatnie.
Zajęcia taneczne
- Zajęcia prowadzone są raz w tygodniu, w sali gimnastycznej. Podczas kolejnych spotkań dzieci rozwijają wrażliwość na muzykę, poczucie rytmu, płynność ruchów oraz opanowują podstawowe kroki taneczne. W efekcie składa się to na opracowanie układów tanecznych, które prezentowane są przed społecznością przedszkola i poza placówką.
- Zajęcia prowadzone są w oparciu o program własny „Roztańczone przedszkolaki” Marzeny Borowskiej i Marzeny Machlowskiej.
- Zajęcia prowadzą nauczyciele przedszkola - bezpłatnie.
Warsztaty teatralne
- Zajęcia prowadzone są w cyklach przygotowawczych do spektakli. Podczas kolejnych spotkań dzieci pracują pod kierunkiem zespołu nauczycieli. Grupa uczestniczy w różnych aktywnościach zmierzających do doskonalenia sprawności i umiejętności nakierowanych na podejmowanie pierwszych wyzwań aktorskich. W trakcie roku szkolnego przygotowuje się kilka spektakli lub prezentacji, które pokazywane są poza placówką i podczas przedszkolnych uroczystości.
- Założenia programowe zawarte są w programie własnym „Kurtyna w górę” autorstwa Agnieszki Jędrychowskiej.
- Zajęcia prowadzi zespół nauczycieli przedszkola - bezpłatnie.
Poranki symfoniczne
- Spotkania z udziałem profesjonalnych artystów. Wprowadzają dzieci w świat muzyki instrumentalnej, zapoznają z różnymi gatunkami muzycznymi i instrumentami, uczą uczestnictwa w koncercie, aktywizują twórczo i kształcą wrażliwość na muzykę. Otwarta postawa i profesjonalizm prowadzących powodują, że dzieci bardzo chętnie uczestniczą w spotkaniach i spontanicznie reagują na niespodzianki.
- Spotkania odbywają się raz w miesiącu wg „Kalendarza Koncertów”, w wyznaczonym dniu tygodnia (10 koncertów rocznie) .
- Zajęcia finansowane są przez rodziców.
Spotkania teatralne i artystyczne
Raz w miesiącu dzieci uczestniczą w przedstawieniach teatrów objazdowych lub spotkaniach organizowanych przez animatorów kulturalnych.
Spotkania mają na celu:
- przybliżenie dzieciom świata teatru,
- zapoznanie z różnymi technikami teatralnymi i rodzajami lalek,
- integrowanie się ze środowiskiem przedszkolnym,
- rozwijanie umiejętności zabawy w grupie i korzystania z własnej wiedzy i umiejętności,
- umożliwienie obcowania z grą aktorską,
- pobudzanie wrażliwości dzieci,
- wyrabianie otwartości,
- wdrażanie do właściwego zachowania się podczas spektaklu,
- pobudzanie do własnych poczynań artystycznych.
- Tematyka przedstawień dobierana jest do potrzeb wynikających z realizowanych w przedszkolu zadań.
- Zajęcia finansowane są przez rodziców.
Fizjoterapia
- Zajęcia prowadzone są w systemie indywidualnym. Kwalifikacja odbywa się na podstawie wskazań zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego oraz zaleceń lekarskich. Fizjoterapeuta prowadzi zajęcia w sali gimnastycznej z wykorzystaniem zaplecza sprzętowego jakim dysponuje przedszkole.
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Zajęcia prowadzone są według indywidualnego przydziału czasu i wymiaru.
- Zajęcia prowadzi specjalista fizjoterapeuta - bezpłatnie.
Zajęcia logopedyczne
- Zajęcia terapii logopedycznej prowadzone są w systemie indywidualnym lub zespołowym wg siatki ustalonej na początku roku szkolnego. Każde z dzieci zdrowych uczestniczy w badaniach wstępnych, podczas których stawiana jest diagnoza i dokonuje się kwalifikacji na zajęcia. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi kwalifikowane są na zajęcia na podstawie wskazań zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
- O uczestnictwie dziecka w zajęciach decydują ostatecznie jego rodzice.
- Zajęcia prowadzone są według indywidualnego przydziału czasu i wymiaru.
- Zajęcia prowadzi zespół specjalistów z zakresu logopedii – bezpłatnie.
Trening Umiejętności Społecznych
- To rodzaj warsztatów, w trakcie których ćwiczone są konkretne zachowania potrzebne do dobrego funkcjonowania w społeczeństwie. To jedna z najskuteczniejszych terapii wspierających rozwój kompetencji społecznych oraz łagodzących lub zapobiegających problemom emocjonalnym.
- Organizacja treningów odbywa się w oparciu o program własny „Nasza Gromadka” Marzeny Borowskiej i Agnieszki Jędrychowskiej.
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Kwalifikacji dokonuje się na podstawie wskazań specjalistycznych oraz po wstępnej diagnozie i ocenie potrzeb dzieci.
- Spotkania odbywają się raz w tygodniu w dwóch grupach treningowych.
- Zajęcia prowadzą trenerzy TUS – bezpłatnie.
Zajęcia z zakresu Integracji Sensorycznej
- Zajęcia SI mają na celu wspieranie dzieci w lepszym odbieraniu i przetwarzaniu bodźców sensorycznych z otoczenia.
- Organizacja zajęć odbywa w się w sali gimnastycznej oraz Sali Doświadczana Świata wyposażonych w profesjonalny sprzęt i pomoce (indywidualnie bądź w małych zespołach).
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Kwalifikacji dokonuje się na podstawie wskazań specjalistycznych oraz po wstępnej diagnozie i ocenie potrzeb dzieci.
- Spotkania odbywają się raz w tygodniu.
- Zajęcia prowadzą specjaliści SI – bezpłatnie.
Zajęcia z zakresu Terapii Ręki
- Zajęcia Terapii Ręki obejmują szeroki zakres zabaw i ćwiczeń, które mają na celu poprawę funkcji kończyn górnych od motoryki dużej po precyzyjne ruchy palców. Jednym z głównych celów zajęć jest przygotowanie dziecka do podjęcia aktywności grafomotorycznej, a w późniejszym okresie nauki pisania.
- Organizacja zajęć odbywa w się w gabinetach specjalistycznych, w oparciu o opracowania własne nauczycieli – terapeutów m.in. program „Przybij piątkę” Marzeny Borowskiej i Agnieszki Jędrychowskiej.
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Kwalifikacji dokonuje się na podstawie wskazań specjalistycznych oraz po wstępnej diagnozie i ocenie potrzeb dzieci.
- Spotkania odbywają się raz w tygodniu – indywidualnie lub w małych zespołach.
- Zajęcia prowadzą terapeuci ręki – bezpłatnie.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
- Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w przedszkolu mają na celu korygowanie i kompensowanie zaburzeń np. w obszarze motoryki, rozwoju poznawczego, komunikacji.
- Organizacja zajęć odbywa w się w gabinetach specjalistycznych, w oparciu o opracowania własne i plany pracy nauczycieli.
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Kwalifikacji dokonuje się na podstawie wskazań specjalistycznych oraz po wstępnej diagnozie i ocenie potrzeb dzieci.
- Spotkania odbywają się raz w tygodniu i prowadzone są w małych zespołach.
- Zajęcia prowadzą terapeuci ręki – bezpłatnie.
Zajęcia z zakresu terapii behawioralnej
- Zajęcia terapii behawioralnej oparte sa na prawach uczenia się i na zasadach warunkowania. Skupiają się na zachowaniu dziecka „tu i teraz”, obserwowaniu jego reakcji na wpływ otoczenia, pozwalają na modyfikowanie relacji przez zmianę zachowania.
- Organizacja zajęć odbywa w się w gabinetach specjalistycznych, w oparciu o opracowania własne nauczycieli – terapeutów m.in. program „Sposób na trudne dziecko” Marzeny Borowskiej i Edyty Nowak.
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Kwalifikacji dokonuje się na podstawie wskazań specjalistycznych oraz po wstępnej diagnozie i ocenie potrzeb dzieci.
- Spotkania odbywają się raz w tygodniu – indywidualnie.
- Zajęcia prowadzą specjaliści z zakresu terapii behawioralnej – bezpłatnie.
